Wednesday, October 28, 2015

Keks sa maslacem i džemom




...i jedan post sa sjajnog bloga "Letnje igralište"...dugo nešto iz blogosfere nije ostavilo tako snažan utisak na mene...


Sastojci:

  • 500 gr brašna
  • 200 gr šećera ( ja stavim 100 gr, i ništa ne fali)
  • 2  jaja
  • 1 prašak za pecivo
  • 250 gr maslaca
  • sok od pola limuna
  • narendana korica od limuna ( samo ako imate domaći, ja ponekad uzmem onu u kesicama, ima je u DM radnjama)
  • džem po ukusu
  • malo šećera u prahu


Priprema:

Sve sastojke umesiti, ostaviti malo u frižideru testo. Razvaljajte na silikonskoj podlozi, ili dasci posutoj brašnom na debljinu oko 0,5 mm i vadite oblike po želji.
Pecite u rerni prethodno zagrejanoj na 200C u plehu sa papirom.
Ohladite ih na ravnom, a zatim spajajte po dva keksića sa  džemom, pa uvaljajte u prah šećer.

Čuvajte u dobro zatvorenoj kutiji.





A sada, skuvajte neki dobar aromatičan čaj, uzmite keksiće, udahnite spokoj i pročitajte...napisala je jedna Sandra... Preporučujem da bacite pogled na njen blog.

Zahvalnost u dobro jutro

Postoje jutra kada se probudim zahvalna, jutra kada zaboravim na jučerašnju gužvu, žurbu i nervozu,
jutra kada mi nije nije va
žno hoću li uspeti danas, sutra, ikada,
jutra kada se definicija uspeha menja,
kada nije va
žno ko je u pravu.
Postoje jutra koja mirišu na jutra mog detinjstva kad sam se lenjo izvlačila iz posteljine i protezala u beskraj.
U ova retka, ružičasta, topla jutra, setim se da, još u krevetu, kažem hvala.
Za svežu noć i toplo ćebe – hvala.
Za punu sudoperu i neurednu kuhinju  – hvala.
Za šolju tople, mirisne kafe na stolu – hvala.
Za sigurnost i izvesnost u nesigurnom i nepredvidivom svetu – hvala.
Za dom, za hleb, za zdravlje, za pun frižider – hvala.
Za sate rada i nespavanja – hvala.
Za Lego kocke i za knjige – hvala.
Za dokona popodneva i mudrosti starijih – hvala.
Za šetnje po kiši i mudrosti mlađih – hvala.
Za sate rada i nespavanja – hvala.
Za Lego kocke i za knjige – hvala.
Za dokona popodneva i mudrosti starijih – hvala.
Za šetnje po kiši i mudrosti mlađih – hvala.
Za dečji smeh i mirne, usnule glave na jastuku – hvala.
Za stomačni virus i strahove – hvala.

Za nemire u srcu i mir u kući – hvala.

Za prepirke i pomirenja – hvala.
Za suze i za strast – hvala.
Za sećanja, za kajanja, za odluke, za preispitivanja – hvala.

Za planove, za šale, za nadanja i prepoznavanja – hvala.


Svim ljudima u mom životu koji me uče svojim životima i svojom prisutnošću – hvala.
Hvala za darove koji mi svakog dana prolaze kroz ruke,
za povezanost,
za snove,
za prisutnost,
za tihe no
ćne sate.
Hvala za dečji smeh koji me okružuje, za iskre u očima i za snažna, pouzdana leđa koja mi ne daju da padnem, ne dozvoljavaju da pokleknem.
Možda ću već sutrašnje jutro biti potpuno drugačije;
mo
žda će biti sivo, mračno, turobno;
i mo
žda je u takvo jutro teško setiti se da budeš zahvalan za prilike, za šanse,
za ostvarenje snova.
Ipak, seti
ću se.
Seti
ću se čim me u hladno zimsko jutro ogreje dva para veselih očiju,
čim osetim toplinu njegove šake ispod ćebeta,
čim čujem bat koraka
i zvi
žduk čajnika.
Nema boljeg mesta od ovog.
Nikada nije bolje nego sada.

17 comments:

  1. imam jedno piatnje jel moze umesto maslaca upotrebiti margarin

    ReplyDelete
  2. Mnogo hvala za deljenje i za divne reči! :)
    Sad znam šta je sve vreme nedostajalo toj kafi - keksići sa maslacem i džemom.
    Sad kažem mišicama da ću ih praviti sutra i već se kuća ori od radosti.
    Hvala! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tebi na divnim postovima..a misice ce grickati i uzivati...uz mlekce..
      : )

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Predivno rečeno! Baš, baš predivno! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne cudi me sto ti se dopalo, ti si bas taj neki senzibilitet...

      Delete
  4. Lepa je svaka reč...dugo nisam pročitala nešto ovako lepo....

    ReplyDelete
  5. Hvala za ovaj predivan tekst! Hvala za otkrivanje izuzetnog bloga! Hvala na keksicima koje cemo moj decko i ja uskoro da pravimo! (znaci 100 gr je sasvim OK?).

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...meni jeste, to je dosta individualno, pokušavam da smanjim šećer...mada treba biti naviknut...

      Delete
    2. Moj mali decko i ja smo danas napravili kolacice. Sa 100 gr secera su super! Prva tura nam je ispala malo debeljuskasta jer smo bili nestrpljivi, druga je savrsena - srca, zvezdice, kockice i listici. Sto je najvaznije uzivai smo u svakom momentu pravljenja.

      Delete
    3. Divno, drago mi je da ste uživali!

      Delete
  6. Da li je potrebno više brašna ako se potpuno izostavi šećer? Mebi je slatkoća pekmeza sasvim dovoljna. Da li će mi biskvit uspeti bez šećera? Hvala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oprostite, nisam videla komentar do sada. Nisam nikada probala sasvim bez šećera. Ne vidim zašto ne bi uspelo, treba probati.Imam utisak da nije nužno povećati brašno, možda minimalno. Samo hrabro, javite vase iskustvo!

      Delete
    2. Oprostite, nisam videla komentar do sada. Nisam nikada probala sasvim bez šećera. Ne vidim zašto ne bi uspelo, treba probati.Imam utisak da nije nužno povećati brašno, možda minimalno. Samo hrabro, javite vase iskustvo!

      Delete
    3. Hvala,javljam! Veliki pozdrav!

      Delete